ClinicRavan Mehraban

خوش آمدید... اوقات خوشی برای شما آرزو مندیم

ClinicRavan Mehraban

خوش آمدید... اوقات خوشی برای شما آرزو مندیم

ClinicRavan    Mehraban

مرکز مشاوره سلامت روان مهربان تحت نظارت سازمان بهزیستی
برگزار کننده کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین ، خانواده ها

کلینیک روان از دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره
حمایت کرده و در زمینه اشتغالزایی دانشجویان و برگزاری
کارگاه های تخصصی با ارائه گواهی معتبر فعال میباشد .
مطالب مفید برای کودکان نوجوان_ اولیاء تلفن تماس 55926039_021

تعبیر خواب(قسمت سوم)

چهارشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۳۰ ب.ظ

خواب و رویا 

تعبیرخواب( ۳)

قراربود در ادامه موضوع تفسیر خواب و رویا از نقش وسایل و ابزارآلات محیط اطراف فرد خواب بیننده توضیحاتی داده شود. همچنین باید این رادانست که نمادها ، استعاره ها و آرکی تایپها در رویاهای شما هرگز اتفاقی و تصادفی نیستند بلکه غالباً معنایی ژرف و با اهمیت در پس آن ها نهفته است.

دیدن موقعیت ها اشیا و ابزار آلات گوناگون در رویاها. برای کسانی که شغل شان به طور مداوم با آنها سر و کار دارند تعبیری ندارد. .

دیدن افرادی از اقوام به احتمال زیاد ارتباطی با آن شخص نداشته و نماد کنار گذاشتن رفتار یا عادتی در خود رویابین است با در نظر گرفتن همه این موارد باید اعتراف کرد که متاسفانه نمی توان برای درک کامل رویا واژه نامه ساخت و یا نمادها را در آن ردیف کرد.. بیشتر این نمادها به تنهایی فاقد معنایی درخور بررسی بوده و اغلب آن را در بافت داستانی باید بررسی کرد .  

اما در کل فاکتورها، میزان اهمیت برانگیختگی و تداخل در یادآوری رویاها موثرند و برای داوری رویاهای تان می توانید از پیشنهاد های زیر استفاده و آنها رو انجام بدید؛

برای یادآوری بهتر رویاهای تان می توانید از پیشنهادهای زیر استفاده کنید هنگامی که به رختخواب میروید به خودتون بگید که رویاهای تان را به خاطر خواهید آورد.

 ساعت خودتون رو طوری تنظیم کنید که هر یک و نیم ساعت یک بار به صدا در می آید زمانی که از مرحله خارج میشید بهترین زمان برای یادآوری رویاهاست. 

همیشه کاغذ و قلم در کنار خود داشته باشید تا هنگام بیدار شدن یا پریدن از خواب رویا های خود را یادداشت کنید شما همچنین می توانید از گوشی همراه خودتان که متاسفانه این روزها بالای سر همه هست جهت ضبط صدای خود استفاده کنید.

هنگام بیدار شدن از خواب بلافاصله ذهن خود را مشغول فعالیت‌های روزمره نکنید بلکه چشمان خود را بسته نگاه داشته و پیش از آنکه کوچکترین نوری به آنها بتابد بکوشید رویاهای خود را به یاد آورید. 

همچنین می توانید از روش بیدارشدن مصنوعی استفاده کنید بدین ترتیب که از دوستان بخواهید در هنگام خواب بالای سر شما ایستاده و هنگام حرکت سریع چشمها (rem) شما را از خواب بیدار کند. 

اصلا یاداوری رویا ها چه فایده ای دارند؟

 همانطور که اشاره کردیم ذهن ناخودآگاه نمادپرداز است و ذهن خودآگاه نظام مند و استدلالی ازین رو رویاها به ما کمک می‌کند تا اطلاعات هر دو ذهن را دریافت و در آنها به ایجاد توازن بپردازیم. 


می توانیم ضمیر ناخودآگاه انسان را که با قدرتی نامحدود کیهانی متصل است به رادیویی تشبیه کنیم که همواره روشن است و در حال پیام رسانی است اما خدا گاهی ما درنمایشنامه‌هایی نمادین است که باید با مطالعه و شناسایی نمادها پیام نهفته در آنها را دریابیم و در زندگی به کار ببندیم و همین دلیل اهمیت مطالعه درباره رویاها و لزوم اماده سازی و نگارش این مجموعه است..

که امید دارم با تهیه و مطالعه این مجموعه (تفسیررویا) از مفاهیم رویاهایتان آگاه شده و بتوانید از پیام های نهفته درآنها استفاده و بکار ببندید.

 نمادها استعاره ها و آرکی تایپها در رویاهای شما هرگز اتفاقی و تصادفی نیستند بلکه غالباً معنایی ژرف و با اهمیت در پس آن ها نهفته است درست است که برخی رویاها صرفاً وسیله‌ای هستند برای هضم و جذب رویدادهای روزی که گذشت، اما اغلب آنها حاوی پیام هایی از ژرفای روح و رویدادهای نافرجام و احساسات فروخورده در ضمیر ناخودآگاه اند و گاه برای حل مسائل پیش‌رو پیشنهاداتی هم چنان که گفته شد مصور خلق می‌کنند باور ما به اهمیت تعبیر و تحلیل رویا ها نیز از همین جا ناشی میشود


یک تحلیلگر حرفه ای یا روانکاو در بهترین حالت می تواند نقش یک راهنما یا واسطه را ایفا کند. 

کارآنان تنها زمانی می تواند اهمیت داشته باشد که در تحلیل رویا ها به نشانه های قطعی اختلالات احساسی یا بیماری‌های روانی برخورد کنند و رویکردی درمانی بایسته باشد، از آنجایی که

وجودنمادها در رویا ها اغلب چند وجهی هستند و احتمالات گوناگونی را در بر دارند تنها یک درون کاوی صادقانه و بی رودربایسی می تواند پاسخ درست را از میان انبوه گزاره‌ها بیرون بیاورد همچنان که جان لاک؛ " پزشک فیلسوف و روانکاو و برجسته فرانسوی نیز معتقد است هیچ کس روانکاو نمی‌شود مگر اینکه پروسه روانکاوی را در مورد خودش تجربه کرده باشد. "

تفسیر رویا ها نه یک بازی و سرگرمی بلکه هر از گاهی که یک تکلیف بایسته روزانه است و تنها"' زمانی معنا می یابد که به فعالیتی معمول و روزمره همچون بهداشت شخصی بدل شود"" و پاداش تلاشتان برای این بهداشت روزانه روانی بسیار ارزنده خواهد بود زیرا هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آگاهی و خودشناسی برآمده از درون کاوی شود و تنها در این صورت است که می توانید با زدن پلی از ناخودآگاه و خودآگاه جان شادی زایندگی و آرامشی بی نظیر را به زندگیتان فرا خوانید ،" ضمیر ناخودآگاه شمابه راستی بهترین دوست و مشاور شماست زیرا همواره بهترین پیشنهادات را برای رویارویی با موانع و مشکلات ارائه می دهد. "

از آنجایی که بینش و بصیرت ضمیر ناخودآگاه با خرد بی کرانه کیهانی درپیوسته است میتواند دریچه ای به سوی آینده و اسرار ناشناخته آن بگشاید...


دسته اندکی از مردم که با ناخودآگاه خود دم خورهستند پیام نهفته آن را درمی یابند و طبعاً نمی توانند به آسانی نیازهای طبیعی روح و روانشان را نادیده بگیرند و این همان اسلحه پیشنهادی ما در این مجموعه برای غلبه بر افسردگی استرس پرخاشگری و دیگر مشکلات احساسی و روانی بی‌شماری است که گریبان بشر امروز را گرفته است ...


پیروز و تندرست باشید. 

همراه ما باشید . . .

در ادامه به تفسیر نمادهای بیشتر از جمله ابرهای تیره ، ابرو ، ابریشم اتاق و اتوبوس و کلی نماد دیگه که در خواب ها ورویاهاتون  مدام میبینید خواهم پرداخت تا با یادگیری و تمرین آنها بتوانید بهدصورت مسمتر خود را درون کاوی کنید 


                             ✒بری_مهربانی

                              روانکاو و روانشناس بالینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی