ClinicRavan Mehraban

خوش آمدید... اوقات خوشی برای شما آرزو مندیم

ClinicRavan Mehraban

خوش آمدید... اوقات خوشی برای شما آرزو مندیم

ClinicRavan    Mehraban

مرکز مشاوره سلامت روان مهربان تحت نظارت سازمان بهزیستی
برگزار کننده کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین ، خانواده ها

کلینیک روان از دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره
حمایت کرده و در زمینه اشتغالزایی دانشجویان و برگزاری
کارگاه های تخصصی با ارائه گواهی معتبر فعال میباشد .
مطالب مفید برای کودکان نوجوان_ اولیاء تلفن تماس 55926039_021

معرفی رشته تجربی

يكشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۱۹ ق.ظ

معرفی رشته علوم تجربی

رشته علوم تجربی پایه و اساس تحصیل در رشته های ارزشمندی چون : زیست شناسی، پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، اتاق عمل، تغذیه، بهداشت، کشاورزی، داروسازی و شیمی و … است . دانش آموزانی که علاقمند به تحصیل در این رشته می باشند بایستی با بررسی ویژگیها ، توانائیها و علاقه خود وسپس مطالعه شرایط ورود به این رشته آن را انتخاب نمایند دروس رشته علوم تجربی برای اینکه اطلاعات کافی از رشته انتخابی خود به دست آورید، لازم است بدانید چه درسهایی در این رشته تدریس میشود.

برای موفقیت در رشته علوم تجربی قوی بودن در درس های علوم تجربی دوره راهنمایی و علوم زیستی ، ریاضی و شیمی دبیرستان از اهمیت خاصی برخوردار است. دانش آموزانی که به ساختمان بدن موجودات زنده علاقه مند هستند و از مطالعه طبیعت ( گیاه، جانوران و محیط زیست) لذت می برند، می توانند در این رشته موفقیت به دست بیاورند. یادگیری مطالب زیست شناسی نیاز به حافظه قوی دارد یعنی دانش آموز باید بتواند بسیاری از موضوعات دانش زیست شناسی را در ذهن تجسم نماید و به خاطر بسپارد.

شرایط ورود به رشته علوم تجربی

علاقمند بودن به علوم زیستی (ساختمان موجودات زنده ) داشتن حافظه قوی و علاقه به کارهای آزمایشگاهی بسیار مهم است .

مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از ۴۲ نباشد. نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب ۳ محاسبه می گردد. مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل ۲۵۲ باشد. یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل لازم برای انتخاب رشته علوم تجربی حداقل ۱۴باشد. 

رشته علوم تجربی با چه مشاغلی در ارتباط است ؟

رشته و مشاغلی چون پزشکی ، دندان پزشکی ، دامپزشکی ، شنوایی سنجی ، بینایی سنجی ،  پرستاری ، داروسازی ، هوانوردی ، مهندس کشاورزی و منابع طبیعی ، مهندس شیلات و جنگلداری ، و …  در گروه علوم تجربی قرار می گیرند اکثر افرادی که رشته علوم تجربی  انتخاب می کنند به رشته پزشکی علاقمند هستند  اما باید توجه داشت ظرفیت دانشگاههای دولتی در کشور محدود می باشد و رقابت برای ورود به این رشته شدید و نیازمند برنامه ریزی و مشاوره می باشد .

زیرگروه های آزمایشی گروه آزمایشی علوم تجربی 

رشته علوم تجربی حدود ۱۴۰ رشته  دانشگاهی دارد که به پنج زیر گروه  تقسیم می شود  در هر زیر گروه میزان تاثیر دروس یکسان است مثلا در زیر گروه ۱ زیست شناسی ضریب ۴ می باشد یعنی تاثیرنمرات درس زیست شناسی در رشته های پزشکی یا شیلات و …که در زیر گروه یک قرار می گیرند به یک اندازه است . واین تاثیر خیلی زیاد است .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۸
محمدمهدی بری مهربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی