روش های آموزش :
برنامـه بـه دو مقولـة عمـده تقسیم میشود: پیش مهارتهای حل مسئله و مهارتهای حل مسئله.
حل مسئله میان فردی برای کودکان به چهار واحد تقسیم میشود.
هر واحد به یکی از موارد زیر توجه دارد:
1 -مفاهیم پیشنیاز شـناختی و زبـانی (ماننـد «مشـابه- متفاوت»، «اگر- پس»، «بعضی- همه»)
2 -شناسـایی احساسـات (ماننـد خوشـحالی، غـم)
3- مهارتهای حل مسئله (مانند 1-تعریف وفرمول بندی مساله 2- تولید و خلق راه حل های مختلف از طریق بارش فکری،3- شـناخت وارزیابی پیامـدها بررسی معایب و محاسن هر راه حل . با استفاده از برگه ارزیابی راه حل ها 4 - به کارگیری راه حل / همتـا کـردن راه حل های مختلف با پیامدها و ارزیابی و بازنگری
4 - محاوره (یعنـی، بـه کـارگیری گـامهـای حـل مسـئله از طریـق مجموعه سؤالات پی در پی که توسـط والـدین یـا معلـم ارائـه مـیشـود).
در سراسـر برنامـه سرمشق دهی، ایفای نقش، بحث و دیگر فعالیتهای کاربردی وجود دارد.
pdf- آموزش حل مساله به کودکان دیرآموز
حجم: 786 کیلوبایت
توضیحات: مریم جمالی روانشناس کودک ونوجوان