ClinicRavan Mehraban

خوش آمدید... اوقات خوشی برای شما آرزو مندیم

ClinicRavan Mehraban

خوش آمدید... اوقات خوشی برای شما آرزو مندیم

ClinicRavan    Mehraban

مرکز مشاوره سلامت روان مهربان تحت نظارت سازمان بهزیستی
برگزار کننده کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین ، خانواده ها

کلینیک روان از دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره
حمایت کرده و در زمینه اشتغالزایی دانشجویان و برگزاری
کارگاه های تخصصی با ارائه گواهی معتبر فعال میباشد .
مطالب مفید برای کودکان نوجوان_ اولیاء تلفن تماس 55926039_021

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

معرفی رشته علوم تجربی

رشته علوم تجربی پایه و اساس تحصیل در رشته های ارزشمندی چون : زیست شناسی، پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، اتاق عمل، تغذیه، بهداشت، کشاورزی، داروسازی و شیمی و … است . دانش آموزانی که علاقمند به تحصیل در این رشته می باشند بایستی با بررسی ویژگیها ، توانائیها و علاقه خود وسپس مطالعه شرایط ورود به این رشته آن را انتخاب نمایند دروس رشته علوم تجربی برای اینکه اطلاعات کافی از رشته انتخابی خود به دست آورید، لازم است بدانید چه درسهایی در این رشته تدریس میشود.

برای موفقیت در رشته علوم تجربی قوی بودن در درس های علوم تجربی دوره راهنمایی و علوم زیستی ، ریاضی و شیمی دبیرستان از اهمیت خاصی برخوردار است. دانش آموزانی که به ساختمان بدن موجودات زنده علاقه مند هستند و از مطالعه طبیعت ( گیاه، جانوران و محیط زیست) لذت می برند، می توانند در این رشته موفقیت به دست بیاورند. یادگیری مطالب زیست شناسی نیاز به حافظه قوی دارد یعنی دانش آموز باید بتواند بسیاری از موضوعات دانش زیست شناسی را در ذهن تجسم نماید و به خاطر بسپارد.

شرایط ورود به رشته علوم تجربی

علاقمند بودن به علوم زیستی (ساختمان موجودات زنده ) داشتن حافظه قوی و علاقه به کارهای آزمایشگاهی بسیار مهم است .

مجموع سه نمره پذیرفته شده خرداد یا شهریور هر یک از درس های ریاضی و علوم تجربی، در سه پایه در دوره متوسطه اول بدون ضریب کمتر از ۴۲ نباشد. نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال دوره متوسطه اول با ضریب ۳ محاسبه می گردد. مجموع نمرات دروس مرتبط با رشته در سه سال دوره متوسطه اول با در نظر گرفتن ضریب هر یک از دروس حداقل ۲۵۲ باشد. یعنی به عبارت دیگر چنانچه نمرات هر درس را در ضریب آن جمع نماییم و حاصل جمع آن را بر تعداد دروس مرتبط با رشته تقسیم نماییم معدل لازم برای انتخاب رشته علوم تجربی حداقل ۱۴باشد. 

رشته علوم تجربی با چه مشاغلی در ارتباط است ؟

رشته و مشاغلی چون پزشکی ، دندان پزشکی ، دامپزشکی ، شنوایی سنجی ، بینایی سنجی ،  پرستاری ، داروسازی ، هوانوردی ، مهندس کشاورزی و منابع طبیعی ، مهندس شیلات و جنگلداری ، و …  در گروه علوم تجربی قرار می گیرند اکثر افرادی که رشته علوم تجربی  انتخاب می کنند به رشته پزشکی علاقمند هستند  اما باید توجه داشت ظرفیت دانشگاههای دولتی در کشور محدود می باشد و رقابت برای ورود به این رشته شدید و نیازمند برنامه ریزی و مشاوره می باشد .

زیرگروه های آزمایشی گروه آزمایشی علوم تجربی 

رشته علوم تجربی حدود ۱۴۰ رشته  دانشگاهی دارد که به پنج زیر گروه  تقسیم می شود  در هر زیر گروه میزان تاثیر دروس یکسان است مثلا در زیر گروه ۱ زیست شناسی ضریب ۴ می باشد یعنی تاثیرنمرات درس زیست شناسی در رشته های پزشکی یا شیلات و …که در زیر گروه یک قرار می گیرند به یک اندازه است . واین تاثیر خیلی زیاد است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۷ ، ۰۹:۱۹
محمدمهدی بری مهربانی

معرفی رشته ریاضی و فیزیک

 رشته ریاضی و فیزیک در دبیرستان همونطور که از اسمش هم پیداست، درس های ریاضی و فیزیک رو به عنوان درس های اصلی در خودش جا داده؛ یعنی دانش آموزی که رشته ریاضی و فیزیک رو در میخواد در دبیرستان انتخاب کنه و درنهایت وارد شغل های رشته ریاضی و فیزیک در بازار کار بشه، برای ورود به این رشته در دبیرستان لازمه که در درس های ریاضی و فیزیک حرفی برای گفتن داشته باشه و این درس ها براش قول بی شاخ و دُم نباشن!

علاقه و مهارت در حل مسایل ریاضی از پیش نیاز های اصلی برای موفقیت در این رشته محسوب می شود بنابراین دا نش آموزانی که وارد رشته ی ریاضی و فیزیک می شوند باید در دروس ریاضی و علوم قوی باشند و به خصوص در پایه نهم چنا نچه نمره دانش آموزان در این درس کمتر از ۱۷ باشد این دانش آموز در این رشته مشکلات جدی پیدا خواهد کرد زیرا در رشته ریاضی و فیزیک درس های فیزیک و شیمی و ریاضی نیاز به توانایی ذهنی بالا و سرعت عمل ذهنی خوب نیاز دارد قدرت تجسم فضایی (تصور اشکال هندسی و اجسام در ذهن ) از دیگر توانایی های لازم برای توفیق در این رشته است.

دروس  رشته ریاضی فیزیک در دوره متوسطه

دروس عمومی

  • دین و زندگی (۲) و (۳)
  • زبان فارسی (۲) و (۳)
  • ادبیات فارسی (۲) و (۳)
  • عربی (۲) و (۳)
  • زبان خارجه (۲) و (۳)
  • جغرافیای عمومی
  • تربیت بدنی (۲)
  • تاریخ معاصر ایران

دروس اختصاصی

  • فیزیک (۲) (۳) و آزمایشگاه
  • شیمی (۲) و (۳)
  • ریاضی (۲)
  • هندسه (۱) و (۲)
  • جبر و احتمال حسابان
  • مبانی کامپیوتر
  • آمار و مدلسازی هندسه تحلیلی و جبر خطی
  • حساب دیفرانسیل و انتگرال
  • ریاضیات گسسته

شرایط ورود به رشته ریاضی

برای ورود به رشته ی ریاضی باید :

نمره ریاضی 14 و نمره علوم تجربی 13 باشد .

نمرات دروس علوم تجربی و ریاضی در پایه هفتم و هشتم با ضریب یک و نهم با ضریب 3 محاسبه می گردد .

مجموع سه نمره کسب شده در درس ریاضی  و علوم تجربی در پایه های هفتم و هشتم و نهم بدون ضریب در خرداد یا شهریور نباید کمتر از 42 باشد .

مجموع نمرات کسب شده در سال هفتم و هشتم و نهم در دروسی که با رشته ی تجربی مرتبط هستند با درنظر گرفتن ضریب حداقل 252 باشد به عبارت دیگر معدل دانش اموز حداقل 14 باشد تا بتواند وارد رشته ی ریاضی شود .


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آذر ۹۷ ، ۰۹:۰۹
محمدمهدی بری مهربانی

pdf تفسیر وکسلر


حجم: 1.62 مگابایت


توضیحات: تفسیر وکسلرهمراه با عکس و تصویر 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۵:۵۹
محمدمهدی بری مهربانی

رشته روانشناسی

 

روانشناسی یکی از ۵ رشته‌ی مهم و پرطرفدار دانشگاهی در جهان است و موضوعات و مباحث آن موردعلاقه‌ی بیشتر افراد است.
 نکته اینجاست : اگر این رشته را در سطح کارشناسی بخوانیم و تا مقاطع ارشد و دکتری ادامه ندهیم، چه مشاغل مناسبی برای‌مان وجود خواهد داشت؟

 

 

معرفی رشته‌ روانشناسی می‌تواند در انتخاب شما نقش مهمی ایفا کند.

 

در ادامه، به معرفی مشاغل ممکن برای رشته‌ روانشناسی در سطح کارشناسی می‌پردازیم. شاید در ظاهر ارتباط چندانی میان روانشناسی و این مشاغل وجود نداشته باشد اما در حقیقت آشنایی با روانشناسی به انجام هرچه بهتر این شغل‌ها کمک شایانی می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آذر ۹۷ ، ۱۵:۲۲
محمدمهدی بری مهربانی

     ثبت نام و عضویت در باشگاه مدرسین 

                                        
برگزاری دوره تربیت مربی مهارت های زندگی 

با اعطای مدرک معتبر سازمان بهزیستی

معرفی و حمایت پس از اتمام دوره

شرایط پرداخت اقساطی 
 شرکت در کارگاه با ارسال پیامک به شماره 09370188183
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۰۷:۱۳
محمدمهدی بری مهربانی


 

 

 رشته حقوق

حقوق

 رشته حقوق یکی از محبوب ترین رشته‏ های داوطلبان گروه علوم انسانی است . دامنه گرایش‏های رشته حقوق گسترده و در کلیه روابط زندگی امروز قابل ملاحظه است . این روابط می‏تواند مربوط به روابط دولت و مردم باشدکه به حقوق عمومی معروف است و یا روابط خصوصی مردم را در برمی‏گیرد که حقوق خصوصی نامیده می‏شود .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ آذر ۹۷ ، ۰۷:۰۴
محمدمهدی بری مهربانی

اطلاعیه همکاری با کارگروه تخصصی بازی-درمانی و موسیقی-درمانی کلینیک روان


 " بسمه تعالی "


به اطلاع میرساند تیم تخصصی موسیقی درمانی و بازی درمانی کلینیک روان در حال راه اندازی باشگاه بازی درمانگری و موسیقی درمانگری در راستای بسط و گسترش و همچنین بهره گیری هرچه بیشتر از این رشته ها میباشد.

این مجموعه با در نظر گرفتن نیاز و توجه روزافزون جامعه روانشناسی به عرصه کودک ونوجوان و تربیت درمانگران متخصص و مربیان آموزش دیده و همچنین تسهیل روند اشتغال زایی دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره تصمیم دارد با فعالیت در این زمینه گام هایی موثر بردارد لذا از علاقمندان به عضویت و همکاری در این حوزه دعوت بعمل می آید.

جهت فعال سازی و دریافت کد عضویت می توانید با ارسال نام و نام خانوادگی و کد ملی و ذکر رشته و گرایش و مقطع تحصیلی خود به شماره 09370188183 پیامک فرستاده و منتظر تماس همکاران ما باشد. 


باتشکر 

کارگروه تخصصی بازی و موسیقی درمانی کلینیک روان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۷ ، ۱۲:۲۲
محمدمهدی بری مهربانی

با ما همراه شوید تا در مورد رشته انسانی در دبیرستان بیشتر بدانید....

دغدغه بسیاری از دانش آموزان سال نهم انتخاب رشته در یکی از رشته های علوم تجربی، انسانی، ریاضی و فنی حرفه ای است. .تا مشخص کنند در آینده چه کاره می شوند؟  آیا به رشته‌ انسانی علاقه دارید؟  شغل های مرتبط با رشته انسانی چیست؟

اگر به این رشته علاقه مند هستید ما در این مطلب پاسخ سوالات شما در مورد رشته انسانی را خواهیم داد پس با ما همراه باشید...

معرفی رشته انسانی در دبیرستان

موضوع اصلی رشته انسانی مطالعه مسایل مربوط به انسان است. زبان و ادبیات ملل مختلف، ادیان و مذاهب مختلف، علوم ورزشی، باستان شناسی، تاریخ، جغرافیا، اقتصاد، جامعه شناسی، علوم اجتماعی و مردم شناسی، فلسفه و منطق، روانشناسی، مدیریت بخش های مختلف اقتصادی، بازرگانی و دولتی، مسایل مربوط به خانواده و علوم تربیتی از محورهای اصلی این رشته محسوب می شود. برای توفیق در.. این رشته 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ آذر ۹۷ ، ۰۵:۱۵
محمدمهدی بری مهربانی