ClinicRavan Mehraban

خوش آمدید... اوقات خوشی برای شما آرزو مندیم

ClinicRavan Mehraban

خوش آمدید... اوقات خوشی برای شما آرزو مندیم

ClinicRavan    Mehraban

مرکز مشاوره سلامت روان مهربان تحت نظارت سازمان بهزیستی
برگزار کننده کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین ، خانواده ها

کلینیک روان از دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره
حمایت کرده و در زمینه اشتغالزایی دانشجویان و برگزاری
کارگاه های تخصصی با ارائه گواهی معتبر فعال میباشد .
مطالب مفید برای کودکان نوجوان_ اولیاء تلفن تماس 55926039_021

بهترین دبستان

پنجشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۵۶ ق.ظ

انتخاب بهترین مدارس در گروی شناخت شما با ویژگی های بهترین مدارس است

ویژگی های بهترین مدارس ابتدایی ( دبستان )

 

در جوامع توسعه یافته آنچه در سال های ابتدایی حضور دانش آمور در مدرسه پررنگ تر جلوه می کند ، تربیت اجتماعی و فردی دانش آموز است و نهتربیت علمی . احتمالا درمورد مدارس ژاپن یا فنلاند شنیده اید که در سال های ابتدایی ، نظام نمره دهی ندارند و تمرکزشان روی مهارت های فردی و اجتماعی است ( که تحت عنوان EQ شناخته می شود ) . البته که آموزش پرورش ایران هم در سال های گذشته با تغییر نظام نمره دهی 0 تا 20 به نمره دهی توصیفی ، گام اولیه ای برای تغییر مسیر به این موضوع مهم داشته است . اما وظیفه والدین در انتخاب مدارس ابتدایی چیست ؟ به نظر  اولین وظیفه والدین در این موضوع ، شناخت ویژگی های مهم بهترین مدارس ابتدایی ( دبستان ) است . همانطور که در بالا اشاره کردیم اینکه مدرسه ای را انتخاب کنیم که کادر آموزشی اش به شکل گرفتن شخصیت مستقل دانش آموز ، آداب معاشرت اجتماعی ، مسئولیت پذیری و شخصیت اجتماعی دانش آموز کمک کند و او شرکت در کارهای گروهی و تیمی را آموزش دهد بسیار بهتر از مدرسه ای است که صرفا روی مهارت های علمی دانش آموز وقت می گذارد . در مرحله بعد انتخاب مدرسه ای که کادر آموزشی اش علاوه بر موضوعات بالا ، بتواند مباحث درسی را با زبان کودکانه تری به فرزندان ما آموزش دهد از اولویت خاصی برخوردار است .

فراموش نکنیم که ناتوانی معلم در انتقال مباحث علمی به دانش آموز ممکن است منجر به سرخوردگی او از یادگیری شود که می تواند تاثیرات جبران ناپذیری در آینده دانش آموز داشته باشد .

در یک کلام می خواهیم بگوییم در انتخاب بهترین مدارس ابتدایی ( دبستان ) و ثبت نام مدارس ابتدایی ، اولویت اول را روی اهمیت مدرسه به یادگیری مهارت های اجتماعی و شخصیت فردی دانش آموز بنا کنید و اولویت دوم به توانایی کادر آموزشی مدرسه در انتقال ساده مفاهیم به دانش آموزان .

                                                       

 

                                                       مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی مهربان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی