ClinicRavan Mehraban

خوش آمدید... اوقات خوشی برای شما آرزو مندیم

ClinicRavan Mehraban

خوش آمدید... اوقات خوشی برای شما آرزو مندیم

ClinicRavan    Mehraban

مرکز مشاوره سلامت روان مهربان تحت نظارت سازمان بهزیستی
برگزار کننده کارگاه های آموزشی ویژه متخصصین ، خانواده ها

کلینیک روان از دانشجویان رشته های روانشناسی و مشاوره
حمایت کرده و در زمینه اشتغالزایی دانشجویان و برگزاری
کارگاه های تخصصی با ارائه گواهی معتبر فعال میباشد .
مطالب مفید برای کودکان نوجوان_ اولیاء تلفن تماس 55926039_021

در مقابل اشتباهات کودک چه کنیم ......

چهارشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۳۶ ق.ظ

⁉️در مقابل اشتباهات کودک چطور رفتار کنیم ؟!


1️⃣با رفتار مناسب، به کودک خود نشان دهید که از او انتظار کامل بودن را ندارید، و علی رغم اشتباهاتی که از او سر میزند، عشق بدون قید و شرط خود را به او نشان دهید و رفتارهای نامناسبش را قضاوت نکنید.


2️⃣هنگامی که کودک اشتباهی را مرتکب می شود، اشتباهاتش را اصلاح نکنید، در عوض به او کمک کنید به راه حل های ممکن فکر کند و تصمیم درست را بگیرد(حل مسئله و تصمیم گیری)


3️⃣ وقتی کودک بداند بابت اشتباهش مورد بی مهری شما قرار نمیگیرد، مسئولیت اشتباهات خود را به عهده می گیرد و هرگز دوستان و اطرافیانش را مسبب رفتار نامناسب خود نمی داند.


4️⃣اگر امروز کودک کار اشتباهی انجام داد، به اشتباهات او در گذشته اشاره ای نکنید. قرار نیست کودک را به خاطر کارهای گذشته اش انتقاد و سرزنش کنیم.

5️⃣اگر کودک اشتباه خود را پذیرفت، قابلیت پذیرش رفتار نامناسب و شجاعت او را مورد تحسین قرار دهید تا کودک تشویق به راستگویی شود.


6️⃣ کودک  باید آموزش ببیند زمانی که کار نامناسبی انجام میدهد و اشتباهی از او سر میزند که به دیگران آسیب رسانده یا سبب ناراحتی آنها شده است، چگونه عذر خواهی نماید.


7️⃣یکی از حقوقی که برای کودک باید در نظر داشت حق اشتباه کردن است. کودک باید بتواند از کار خود درس بگیرد و تجربه به دست آورد.


8️⃣لازم است کودک بداند حتی شما نیز به عنوان بزرگسال اشتباه می کنید و گاهی نمونه هایی از اشتباهات خود را برایش بگویید و توضیح دهید عواقب این اشتباه ها برای شما چه بوده و چه چیزهایی از آن یاد گرفتید.


✍🏻 @ravanshenasiekoodakan

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۰۲
محمدمهدی بری مهربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی